MERCEDES LOGO

Racelegende in
PLAYMOBIL-formaat:

de Mercedes SL 300 Coupé

Mercedes

De Mercedes SL 300 Coupé is een waar icoon onder liefhebbers van klassieke auto's. Met zijn karakteristieke en onmiskenbare opklapbare vleugeldeuren is deze auto een mijlpaal in de geschiedenis van het Duitse racen en van Mercedes-Benz. Voor alle autoliefhebbers en verzamelaars is hij nu voor het eerst verkrijgbaar als PLAYMOBIL-model.

Mercedes

Na de eerste racesuccessen in 1952 tijdens de 24-uursrace van Le Mans, gingen de ingenieurs van Mercedes-Benz in 1954 aan de slag en ontwikkelden een racewagen tot de eerste sportwagen 300 SL in serieproductie die iedereen kon kopen. Met 260 km/u was het destijds de snelste sportwagen ter wereld. Het unieke ontwerp als "gull-wing doors" maakte het een icoon van de jaren '50.

Een PLAYMOBIL-model met vele facetten

De replica van PLAYMOBIL zal autoliefhebbers enthousiast maken met veel authentieke details. Naast de vleugeldeuren geven de chromen look van de zijspiegels, bumpers, radiatorgrille, koplampringen en wieldoppen het model een verfijnd karakter. De auto heeft ruimte voor de bestuurder en een bijrijder - gewoon de deuren openzwaaien, instappen en de oldtimer-rally kan beginnen. Voor noodgevallen tijdens het rijden kan een gereedschapsset onder het kofferdeksel worden opgeborgen. Een bijgevoegd presentatiebord bevat interessante informatie over dit iconische voertuig.

Mercedes

De Mercedes-Benz 300 SL een succesverhaal

Voor het circuit: 12 maart 1952 presenteerde Mercedes-Benz de 300 SL (W 194), een echte race-sportwagen, aan de media op een snelweg bij Stuttgart. Het markeerde de intrede van het merk in de internationale autosport een paar weken later.

Magische letters: De "S" staat voor "super" en de "L" voor "light" - zoals destijds vermeld in het persbericht.

Gelimiteerd er werden slechts 1.400 exemplaren van de felbegeerde sportwagen met de karakteristieke vleugeldeuren gebouwd. Tegenwoordig bereiken de voertuigen prijzen die ver boven een miljoen euro liggen.

Mercedes

"Pagode": In 1963 verving de 230 SL zowel de 300 SL Roadster als de 190 SL. Hij maakte indruk met sportiviteit, comfort en veiligheid. Sindsdien heeft het de weg gebaand voor de SL-traditie.

Endurancerunner: De eerste SL-serie met achtcilindermotoren is de R 107, gepresenteerd in 1971. Hij is voor 18 jaar gebouwd - dat is een record.

16 seconden: zo snel opent de SL van de R 230-serie voor de zon - of sluit het variodak bij slecht weer. Optionele coupé en roadster - een droom voor klanten.

Krachtige coupé: bij de SL 65 AMG Black Series zit 493 kW (670 pk) onder de motorkap. De voertuigen uit Affalterbach zijn zeer succesvol - bijna een derde van alle R 230's heeft AMG-motoren.

Trademarks are owned by Mercedes-Benz Group AG and used under license.

De Mercedes SL 300 Coupé is een waar icoon onder liefhebbers van klassieke auto's. Met zijn karakteristieke en onmiskenbare opklapbare vleugeldeuren is deze auto een mijlpaal in de geschiedenis van het Duitse racen en van Mercedes-Benz. Voor alle autoliefhebbers en verzamelaars is hij nu voor het eerst verkrijgbaar als PLAYMOBIL-model.

LANDINGPAGE_MERCEDES_2022_03_11_VORVERKAUF_MOBIL_04

Na de eerste racesuccessen in 1952 tijdens de 24-uursrace van Le Mans, gingen de ingenieurs van Mercedes-Benz in 1954 aan de slag en ontwikkelden een racewagen tot de eerste sportwagen 300 SL in serieproductie die iedereen kon kopen. Met 260 km/u was het destijds de snelste sportwagen ter wereld. Het unieke ontwerp als "gull-wing doors" maakte het een icoon van de jaren '50.

Een PLAYMOBIL-model met vele facetten

LANDINGPAGE_MERCEDES_2022_03_11_VORVERKAUF_MOBIL_07

De replica van PLAYMOBIL zal autoliefhebbers enthousiast maken met veel authentieke details. Naast de vleugeldeuren geven de chromen look van de zijspiegels, bumpers, radiatorgrille, koplampringen en wieldoppen het model een verfijnd karakter. De auto heeft ruimte voor de bestuurder en een bijrijder - gewoon de deuren openzwaaien, instappen en de oldtimer-rally kan beginnen. Voor noodgevallen tijdens het rijden kan een gereedschapsset onder het kofferdeksel worden opgeborgen. Een bijgevoegd presentatiebord bevat interessante informatie over dit iconische voertuig.

De Mercedes-Benz 300 SL een succesverhaal

Voor het circuit: 12 maart 1952 presenteerde Mercedes-Benz de 300 SL (W 194), een echte race-sportwagen, aan de media op een snelweg bij Stuttgart. Het markeerde de intrede van het merk in de internationale autosport een paar weken later.

Magische letters: De "S" staat voor "super" en de "L" voor "light" - zoals destijds vermeld in het persbericht.

Gelimiteerd er werden slechts 1.400 exemplaren van de felbegeerde sportwagen met de karakteristieke vleugeldeuren gebouwd. Tegenwoordig bereiken de voertuigen prijzen die ver boven een miljoen euro liggen.

LANDINGPAGE_MERCEDES_2022_03_11_VORVERKAUF_MOBIL_12

"Pagode": In 1963 verving de 230 SL zowel de 300 SL Roadster als de 190 SL. Hij maakte indruk met sportiviteit, comfort en veiligheid. Sindsdien heeft het de weg gebaand voor de SL-traditie.

Endurancerunner: De eerste SL-serie met achtcilindermotoren is de R 107, gepresenteerd in 1971. Hij is voor 18 jaar gebouwd - dat is een record.

16 seconden: zo snel opent de SL van de R 230-serie voor de zon - of sluit het variodak bij slecht weer. Optionele coupé en roadster - een droom voor klanten.

Krachtige coupé: bij de SL 65 AMG Black Series zit 493 kW (670 pk) onder de motorkap. De voertuigen uit Affalterbach zijn zeer succesvol - bijna een derde van alle R 230's heeft AMG-motoren.

Trademarks are owned by Mercedes-Benz Group AG and used under license.