Bestellen

  • Hoe kan ik bestellen?
    Kies het artikel dat je wenst te bestellen in de Online-shop en klik op de knop ‘in het winkelwagentje’ om dit in jouw bestelmandje te leggen. Klik op ‘Bekijk winkelwagentje’ om de inhoud te zien van de bestelling en eventueel veranderingen aan te brengen. Je kunt een artikel verwijderen door op het kruisje naast het item te klikken. Wanneer je tevreden bent met de bestelling klik dan op ‘Kassa’ om over te gaan naar de afrekening en verzending en zo jouw bestelling af te ronden. Hierna kun je je registreren om een account aan te maken om al je gegevens te bewaren, of de order vervolgen als gast zonder een account aan te maken. Je kunt kiezen om het pakket op een ander adres af te leveren dan het factuuradres, dit kun je aanpassen in de rubriek ‘Verzendadres’ (stap 1).
  • Kan ik nog iets toevoegen of veranderen aan mijn juist geplaatste bestelling?
    Zodra je jouw online bestelling doorstuurt wordt deze overgedragen naar ons verzendsysteem. Eens in het verzendsysteem kunnen er helaas geen veranderingen doorgevoerd worden aan de bestelling. Daarom krijg je alvorens de bestelling te valideren, nogmaals de inhoud van de bestelling te zien. Dit geeft jou de kans om eventueel items weg te laten of toe te voegen.
  • Mijn artikel is momenteel niet beschikbaar op de Online-shop, wat nu?
    Het kan zijn dat jouw uitgekozen artikel nog niet op de markt is of momenteel in productie is. Wil je op de hoogte gehouden worden van de beschikbaarheid van dit product, klik dan op ‘Herinnering toevoegen’. Je ontvangt dan automatisch een mail van zodra het item besteld kan worden. Wanneer je je geregistreerd hebt, kun je ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Productherinnering’ informatie terugvinden.
  • Kan ik telefonisch bestellen?
    Uiteraard willen wij al onze klanten zo gemakkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel maar het is helaas niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Via de online shop kun je snel en makkelijk jouw bestelling plaatsen.
  • Ik heb geen bevestiging van bestelling ontvangen, werd deze wel goed geregistreerd?
    Nadat je de bestelling bevestigd hebt wordt een e-mail verstuurd ter bevestiging van deze bestelling. Het kan echter gebeuren dat er een typefout opgetreden is in jouw e-mailadres waardoor de mail niet verzonden kan worden. Controleer ook altijd de ongewenste mailmap in je mailbox, misschien is de mail hierin terecht gekomen. Het kan echter ook zijn dat er een fout opgetreden is tijdens het bestellen/betalen. Om zeker te zijn dat jouw bestelling goed geregistreerd werd, kun je het beste even contact opnemen met onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van de shop.
  • Kan ik mijn bestelling als cadeau laten inpakken?
    Helaas bieden wij geen geschenkverpakkingsservice aan.
  • Ik wens Playmobil in grote hoeveelheden te bestellen, kan dat?
    Wij maken je er graag op attent dat de aankopen via onze online shop enkel bedoeld zijn voor privéebruik. Wens je als dealer Playmobil aan te kopen, geef dan een seintje aan onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via het contactformulier. Zij zullen jouw verzoek doorgeven aan ons Sales-team, welke spoedig contact met je opneemt.
  • Ik heb een factuur ontvangen zonder bedragen erop, hoe kan dit?
    Indien je ervoor kiest om jouw bestelling te laten leveren op een ander adres dan het facturatieadres, dan wordt deze zending vergezeld van een pakbon. Op de pakbon is er geen enkele prijsindicatie terug te vinden. De factuur, met prijzen, wordt naderhand verstuurd naar het aangegeven facturatieadres.
  • Wat moet ik doen indien er schade aan mijn pakje is bij ontvangst?
    Mocht jouw pakket, ondanks de zorg die eraan besteed werd, bij levering beschadigd zijn, dan kun je weigeren deze in ontvangst te nemen. Indien je de schade na de in ontvangstname vastgesteld hebt, dan verzoeken wij je dit binnen 24 uur te melden aan onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via het contactformulier. Bwaar alle artikelen als ook de omdoos tot je een reactie hebt ontvangen voor een oplossing hiervoor. Als je meteen een foto van de beschadigde items en omdoos meestuurt zorgt dit voor een snellere afhandeling.
  • Ik woon niet in Nederland, kan ik dan bij jullie bestellen?
    Helaas kan je enkel via onze Nederlandse online shop bestellen indien je woonachtig bent in Nederland. Via de startpagina van onze internationale website www.playmobil.com, kun je het land selecteren waarin je woonachtig bent om een bestelling door te geven via de lokale PLAYMOBIL shop.
  • Kan ik aan mijn bestelling van onderdelen via de online shop nog andere artikelen toevoegen?
    Alle aangeboden producten uit onze online shop (Reguliere assortiment, Direct Service, Licentieartikelen, Bundels en Onderdelen) kunnen gecombineerd worden totéénbestelling in het winkelwagentje. Gelieve er dan wel rekening mee te houden dat de langste levertermijn wordt overgenomen om de order compleet te versturen.
  • Ik mis onderdelen in mijn nieuwe PLAYMOBIL set; hoe kom ik aan deze ontbrekende onderdelen?
    Eerst en vooral willen wij onze excuses aanbieden voor het ontbrekende onderdeel in jouw recente aankoop. Op het einde van iedere assemblagelijn worden de dozen gewogen en bij de minste afwijking van het standaardgewicht worden de dozen uitgesorteerd. Dit maakt het bijna onmogelijk dat de dozen incompleet de productie verlaten. Indien er echter in jouw aankoop toch een onderdeel ontbreekt, neem dan contact op met onze Customer Service via ons contactformulier. Zorg wel dat deze klacht ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereikt. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Ik heb een defect onderdeel in mijne nieuw PLAYMOBIL set; hoe kan ik deze krijgen?
    Eerst en vooral willen wij onze excuses aanbieden voor het defecte onderdeel in jouw recente aankoop. PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken. Doch indien er zich in jouw aankoop toch een defect onderdeel bevindt, gelieve dan contact op te nemen met Customer Service via het contactformulier. Zorg wel dat jouw klacht ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereikt. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Ik heb een onderdeel verloren; kan ik een nieuw exemplaar bestellen?
    Met de Playmobil® Online Losse Onderdelen Service heb je de mogelijkheid om simpel en snel onderdelen bij te bestellen. Je kunt ofwel de benodigde onderdelen selecteren op de productpagina in onze PLAYMOBIL® Online Shop en deze in jouw winkelwagentje plaatsen; ofwel kun je gebruik maken van onze Losse Onderdelen-zoeker. Wanneer je gebruikmaakt van onze zoeker gelieve het 8-cijferig onderdeelnummer bij de hand te nemen dat je terugvindt op het bouwplan. PLAYMOBIL kan onderdelen leveren van sets die niet ouder zijn dan 4-5 jaar. Het kan zijn dat oudere onderdelen nog kunnen geleverd worden, alles hangt af van de voorraad. Voor meer informatie hieromtrent gelieve contact op te nemen met onze Customer Service via het contactformulier.
  • Waarom zitten sommige referenties niet verpakt in de bekende blauwe doos?
    Als fabrikant van merkspeelgoed hechten wij veel belang aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van onze producten. Speelgoed met een hoge speelwaarde en een goede prijs/kwaliteit verhouding aanbieden, is dan ook voor ons de hoogste prioriteit. Alle artikelen met de vermelding ‘verpakt in plastic zakje’ maken deel uit van het Direct Service-assortiment. Deze items zijn bedoeld om grote sets zoals bv. het prinsessenkasteel uit te breiden of aan te vullen, aan een zo laag mogelijke prijs. Hierbij houden wij ook rekening met de aanvragen/wensen van onze fans wereldwijd. Om snel te kunnen inspelen op die wensen en om de prijs laag te houden, hebben we ervoor gekozen om deze items niet te voorzien van de gekende blauwe verpakking.

Betalen

  • Welke betaalwijze kan ik gebruiken in de Online Shop?
    Betaling in de Online Shop kan gebeuren via iDeal, Paypal of creditcard (American Express, Visa, Mastercard). Voor betalingen met creditcard maken wij gebruik van wirecard's betaaloplossing voor beveiligd online betalen.
  • Hoe werkt het betalen met iDeal?
    iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd, veilig, gemakkelijk en snel via het bij jou bekende internetbankierprogramma waar je alle relevante gegevens invult zoals de bank waar je jouw online-bankzaken regelt. Voor jou dus geen gedoe met het overnemen van ordernummers en bedragen. Vervolgens autoriseer je de betaling op de voor jou bekende manier - e.dentifier, Acces Key, Tan-code, Random Reader of Digipas - van jouw bank. Daarna bevestigt jouw bank de betaling. Ten slotte verlaat je het internetbankierprogramma en keer je weer terug naar de PLAYMOBIL-website. De betaling van jouw aankoop is geregeld.
  • Hoe werkt het betalen met creditcard (American Express, Visa, Mastercard)?
    Indien je ervoor kiest je bestelling te betalen met creditcard dien je tijdens het bestelproces jouw naam, creditcardnummer, de vervaldatum en de CVC-code (op de achterzijde van de kaart) in te vullen. Let erop dat je exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat (naam van de kaarthouder). De betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat je direct weet of deze al dan niet wordt goedgekeurd. Wij maken gebruik van wirecard's betaaloplossing voor veilig online betalen.
  • Hoe werkt het betalen met PayPal?
    PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder jouw gegevens te delen. Koppel je bankrekening of creditcard aan jouw PayPal-account en betaal in enkele klikken. De service van Paypal is volledig gratis, er is dan ook geen meerkosten aan verbonden. De Quick Checkout button van PayPal in het winkelmandje leidt je direct naar jouw eigen PayPal omgeving waar je de betaling kunt afronden en de order naar het bij PayPal bekende adres gestuurd wordt.

Verzending & Retourneren

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    PLAYMOBIL verzendt jouw bestelling uit de Online Shop met verschillende koeriersdiensten Je hebt de keuze om jouw pakket op jouw huisadres of een ander adres af te laten leveren. Indien je het pakket op een ander adres wenst te ontvangen, vergeet dan zeker ook niet de naam te vermelden die op de bel of bus staat van dit adres. De koeriersdienst deelt zelf de bezorgroute in, wij hebben dan ook geen invloed op het tijdstip waarop jouw bestelling op het ontvangstadres wordt afgeleverd. De status van jouw verzending kun je checken via de Track&Trace-service. Na verzending van jouw bestelling ontvang je een verzendbevestiging van de koeriersdienst via jouw emailadres. Leveringen geschieden van maandag tot vrijdag, uitgezonderd op feestdagen. PLAYMOBIL doet haar uiterste best om bestellingen uit de reguliere Online Shop binnen 7 werkdagen te leveren, maar kijk voor de meest actuele levertermijn op de productdetailpagina of in het winkelmandje Leveringen van bestellingen via onze Online Losse Onderdelen Service nemen iets meer tijd in beslag en worden, afhankelijk van de grootte van het pakket, thuisbezorgd door UPS of PostNL. Om lange levertermijnen te vermijden, dienen wij over de juiste informatie te beschikken. Controleer daarom ook altijd even de gegevens van het verzendadres, alvorens de bestelling te bevestigen.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    De verzend- en administratiekosten voor een bestelling uit de reguliere Online Shop bedragen 2,50€ voor orders onder 20 EURO. Orders groter dan 20 EURO worden gratis verzonden. Bij bestellingen uit de Online Losse Onderdelen Service zijn de verzend- en administratiekosten afhankelijk van het aankoopbedrag. Meer informatie hierover kun je terugvinden onder de rubriek ‘Online Losse Onderdelen Service’.
  • Krijg ik informatie over de verzending van mijn pakket?
    Indien je bij het aanmaken van jouw account een mailadres opgegeven heeft, dan krijg je een informatiemail toegestuurd vanuit onze koerier zodra jouw pakket klaar staat voor transport. Deze infomail bevat o.a. het trackingnummer van de bestelling. Je kunt ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Bestelgeschiedenis’ alle informatie terug vinden over deze bestelling. Indien je hier dan klikt op ‘UPS-leveringinformatie tonen’ dan kun je de status van de zending bekijken.
  • Kan ik mijn pakket traceren?
    Zodra je het trackingnummer ontvangen hebt per mail kun je jouw pakket tracen via de website van onze koerier.
  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
    Indien je jouw pakket op een ander adres dan het facturatieadres wenst te ontvangen dan is dit mogelijk. Gelieve tijdens het bestelproces bij ‘Stap 1 Verzenden’ het ontvangstadres in te vullen. Indien je dit laat leveren op jouw werkadres, vergeet dan niet de firmanaam op te geven. Hou er ook rekening mee dat het afleveradres zich in hetzelfde land moet bevinden als het facturatieadres.
  • Biedt PLAYMOBIL ook een express levering aan?
    Wij bieden een standaard verzending aan via UPS binnen 5-7 werkdagen. Omwille van logistieke redenen kunnen wij helaas geen express levering aanbieden. Indien je op zeer korte termijn een PLAYMOBIL product nodig hebt, dan raden wij je aan om bij de lokale PLAYMOBIL winkelier langs te gaan.
  • Ik was niet thuis toen de bezorgdienst langskwam, wat nu?
    De bezorgdienst zal, indien je niet thuis bent, het pakket ofwel deponeren bij de buren ofwel bij een servicepunt in de buurt. Hiervan krijg je bericht in de brievenbus. Je kunt het traject van de bestelling ook steeds zelf volgen via de ‘Bestelgeschiedenis’ van jouw account.
  • Herroepingsrecht, wat betekent dit?
    Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen n�e dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zul je de ongeopende artikelen compleet met alle bijbehorende accessoires en instructies moeten verzenden naar het door ons opgegeven adres. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Gelieve deze zending te vergezellen van het herroepingsformulier dat je hier kunt terugvinden. Dit laat ons toe om jouw retourzending makkelijker en sneller te behandelen. Zodra wij jouw retourzending ontvangen hebben zal het Customer Service team contact met je opnemen. Het reeds betaalde bedrag zullen wij uiterlijk 30 dagen na de ontbinding van de koop overmaken. De volledige informatie over het herroepingsrecht kun je terugvinden in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

Playmobil producten en onderdelen - Algemeen

  • Op welke schaal is PLAYMOBIL gemaakt?
    Onze basisfiguur is gemaakt op schaal 1:25, deze is 7,2 cm groot. Als referentie hebben wij een volwassen mens van 1m80 genomen. Alle andere PLAYMOBIL elementen (gebouwen, accessoires, e.d.) zijn rond deze figuur gemaakt, maar om het spel te vergemakkelijken wordt deze schaal niet altijd gerespecteerd. Indien deze schaal voor al onze producten zou worden doorgetrokken, dan zijn sommige elementen te klein om op een fantsoenlijke wijze door een kind gehanteerd te worden (bv. een cavia). Andere items vallen dan te groot uit (bv. een bouwkraan).
  • Vanaf welke leeftijd kan mijn kind spelen met PLAYMOBIL?
    Op elke verpakking staat de doelgroep vermeld. Op basis van bepaalde criteria (aanwezigheid van kleine onderdelen, hantering, ...) maakt ons ontwikkelingsteam uit of een item geschikt is voor de bepaalde leeftijdsgroep. Een speelgoedje dat te moeilijk te hanteren is voor een 2/3-jarige kan enkel maar frustratie opbrengen bij het kind. Natuurlijk is de evolutie van elk kind verschillend en moet de ouder ook zelf nagaan of iets kan voor haar/zijn kind.
  • Kan ik mijn PLAYMOBIL reinigen?
    Wij raden je aan om de kunststof PLAYMOBIL onderdelen met de hand te wassen, dit met lauw water en een mild afwasmiddel. Spoel goed na en laat de delen drogen. Het gebruik van de vaatwas of wasmachine om PLAYMOBIL speelgoed te reinigen is afgeraden, alsook het laten drogen in de oven of magnetron. Plastic onderdelen met stickers erop mogen enkel gereinigd worden met een vochtige doek. Onderdelen van stof kunnen enkel afgeveegd worden met een droge doek. Electrische onderdelen zoals motoren, batterijhouders, electrische bedrading kunnen enkel gereinigd worden met een droge doek.
  • Waarom verandert ons assortiment regelmatig?
    PLAYMOBIL probeert om continu een gevarieerd aanbod te brengen. Om dit te realiseren voegen we regelmatig nieuwe super leuke items toe, terwijl er andere uit het assortiment verdwijnen. Wij proberen om zo een waaier van thema’s en producten aan te bieden waarin voor iedereen wat leuks te vinden is.
  • Welke nieuwe thema’s komen eraan?
    Op de speelgoedbeurs in N�g (Duitsland) worden in het voorjaar de nieuwe thema’s van het lopend jaar voorgesteld. Dit gaat gepaard met het verschijnen van onze nieuwe catalogus. Ook brengen wij in het najaar een nieuwe catalogus vol leuke dingen uit. Deze catalogi kun je downloaden via de link in de footer op deze shop
  • Kan ik gebroken onderdelen lijmen? Welke lijm kan ik gebruiken?
    Ons speelgoed is ontworpen volgens het typische opbouwprincipe. De speelwaarde van PLAYMOBIL is o.a. gebaseerd op het kunnen op- en afbouwen van onze items. Om deze reden en ook omdat kinderen in contact kunnen komen met lijm, raden wij af om de elementen te lijmen. We kunnen om deze redenen dus geen advies geven over welke lijm te gebruiken. Wist je dat PLAYMOBIL een garantie verleent van 2 jaar op zijn producten, mits voorlegging van het aankoopbewijs? Je kunt dus een vervangstuk aanvragen via de Dienst na Verkoop. Indien de garantieperiode afgelopen is, kun je nog steeds een vervangstuk aanvragen doch dan is dit betalend. Je kunt de Dienst na Verkoop bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Waar vind ik prijzen van vervangonderdelen?
    Van de meest gevraagde reserveonderdelen kun je de prijzen terugvinden via de rubriek ‘Vind onderdelen’, je kunt deze dan onmiddellijk aan jouw winkelwagentje toevoegen. Om losse onderdelen op te zoeken heb je uiteraard het referentienummer nodig, deze 8-cijferige onderdeelnummers kun je terugvinden op het bouwplan. Indien je het bouwplan niet bij de hand hebt om de onderdeelnummers op te zoeken, mogen wij je dan aanraden om even een kijkje te nemen onder de rubriek ‘Bouwplannen’. Veel van onze montagehandleidingen zijn hier namelijk gratis te downloaden.
  • Mijn PLAYMOBIL onderdelen zijn verkleurd; hoe is dit mogelijk?
    Het kan gebeuren dat de PLAYMOBIL onderdelen verkleuren, dit is te wijten aan een onaangepaste bewaring. Blootstelling aan UV licht kan de kleur van de stukjes beloeden, bv. witte onderdelen kunnen geel uitslaan. Wanneer de stukjes verkleurd zijn bestaat er helaas geen enkele mogelijkheid om de originele kleur terug te krijgen.
  • Hoe weet ik dat mijn voertuig uitgebreid kan worden met een afstandsbediening RC?
    Zowel in onze catalogi als op de verpakking staat vermeld of een voertuig kan uitgebreid worden met een afstandsbediening. Op onderstaande microsite vindt je een overzicht van de recente voertuigen die kunnen gecombineerd worden met een RC afstandsbediening, je kunt hier ook de bouwplannen downloaden - https://rc-modul.playmobil.com.
  • Waar kan ik de grote PLAYMOBIL figuren aankopen?
    Tijdens de PLAYMOBIL Roadshows en evenementen in de winkels worden er bijna levensgrote poppen tentoongesteld. Deze figuren en dieren worden speciaal gemaakt voor deze evenementen en zijn helaas niet te koop.
  • Waar kan ik informatie vinden over de PLAYMOBIL FunParks?
    PLAYMOBIL beschikt over een aantal attractieparken verspreid over de hele wereld. In de PLAYMOBIL FunParks kunnen de kinderen zich uitleven in reuzegrote PLAYMOBIL decors. Ze kunnen in de huid kruipen van piraten, ridders, indianen, ... en zo grootse avonturen beleven. De kinderen worden aangemoedigd om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en zich te amuseren. Je kunt meer informatie over onze PLAYMOBIL FunParks terugvinden onder de rubriek 'Info / Bedrijfsinformatie' in de footer van de shop.

Playmobil producten en onderdelen - Specifiek

  • Wat is het bereik van mijn infrarood bestuurbare auto 5151, 5153 en 5156?
    In ideale omstandigheden, waarbij het IR-signaal niet verstoord wordt door een lichtbron, is het bereik ongeveer 3 m. Fel zonlicht of kunstlicht beloed de signaaloverdracht heel sterk ( te vergelijken met een TV-afstandsbediening), wat het bereik kan terugbrengen tot ongeveer 1m.
  • Kunnen alle vaartuigen uitgebreid worden met de RC onderwatermotor 5536?
    De RC onderwatermotor past niet op alle boten. Op onderstaande microsite vindt je een overzicht van de recente vaartuigen die kunnen gecombineerd worden met de RC onderwatermotor, je kunt hier zelfs de bouwplannen downloaden. rc-motor.playmobil.com
  • Kan ik meerdere boten, uitgerust met de RC-onderwatermotor, tegelijkertijd laten varen?
    Om het varen met meerdere RC-gestuurde boten mogelijk te maken, moet men stuk per stuk elke onderwatermotor koppelen aan zijn afstandsbediening volgens de instructies pg 8. Dit laat toe om een regatta te organiseren met je vrienden.
  • Kan ik meerdere voertuigen, uitgerust met de RC-module 6914, tegelijkertijd laten rijden?
    Om het rijden met meerdere RC-gestuurde voertuigen mogelijk te maken, moet men stuk per stuk elke motor koppelen aan zijn afstandsbediening volgens de instructies pg 8. Nu kan de race starten met je vrienden.
  • Mijn RC afstandsbediening reageert niet meer, wat nu?
    PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder zelden. Indien jouw RC afstandsbediening niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen: Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten proper zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier. Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het inleggen van de batterijen op de polariteit (+/-). Zowel de motor als de afstandsbediening bevatten een kwartsmodule, deze module bepaalt de frequentie waarop motor en afstandsbediening zijn afgestemd. De frequentie van de kwartsmodule is herkenbaar door een kleurcode, zorg ervoor dat beide delen van de RC dezelfde kleur kwartsmodule bevatten. Controleer misschien ook even de bedrading en kijk na of de stekkers goed aangedrukt zijn. Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. Je kunt hen bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Mijn IR besturing reageert niet meer, wat nu?
    PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder zelden. Indien jouw IR besturing niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen: Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten proper zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier. Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het inleggen van de batterijen op de polariteit (+/-). Bekijk even of de motor en afstandsbediening gesynchroniseerd zijn. Heb je de energiemodule met energiesteen goed geplaatst in het voertuig? Na 5 minuten gaat het IR-voertuig over in de standby-modus (energiemodule knippert niet meer). Om deze weer rijklaar te maken, moet opnieuw een energiemodule met energiesteen worden ingezet. Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. Je kunt hen bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • De wielen van mijn IR bestuurde auto blokkeren; kan ik dit verhelpen?
    De beveiliging tegen overbelasting van de besturing is in werking gesteld. Beweeg de vooras heen en weer totdat deze vastklikt.
  • Mijn onderwatermotor vaart achteruit, wat doe ik verkeerd?
    Heel waarschijnlijk zijn de batterijen verkeerd geplaatst. Let bij het inzetten van de batterijen op de juiste polariteit (+/-). Bouwplannen
  • Mijn RC-auto rijdt achterwaarts i.p.v. voorwaarts, en naar links i.p.v. naar rechts. Hoe kan dit?
    Misschien is de omkeerschakelaar nr. 6 of 7 niet goed ingesteld. Gelieve gebruik te maken van de 2 kleine schakelaarsdie zich bovenop de smalste zijde van de zender bevinden, om de RC-auto juist af te stellen. Je kunt ook het bouwplan hierover consulteren.
  • Ik heb moeilijkheden bij het gebruik van de RC-onderwatermotor 5536, kunnen jullie mij helpen?
    Misschien kunnen deze nuttige tips jou helpen bij het gebruik van de onderwatermotor. Begin van het spel: Bevestig het batterijvak met de batterijen onderaan de motor. Plaats de afstandsbediening met de uitsparing 6 (zie bouwplan) haaks 򮟤e onderwatermotor. Hou op de afstandsbediening knop 2 (zie bouwplan) ingedrukt tot wanneer de LED’s 3,4 en 5 (zie bouwplan) oplichten, dit kan enkele seconden in beslag nemen. LED 3 en 4 lichten groen op, LED 5 licht rood op. Stem nu de afstandsbediening af op de onderwatermotor door de koppel-toets 7 (zie bouwplan) een aantal seconden in te drukken totdat LED 5 groen word, dit kan enkele seconden in beslag nemen. De onderwatermotor kan nu onderaan de boot gemonteerd worden. Einde van het spel: Gelieve de afstandsbediening uit te schakelen en het batterijvak los te koppelen van de motor, dit om de stroomtoevoer te onderbreken en zo te vermijden dat de batterijen leeglopen. Voor verdere instructies kun je het bouwplan consulteren.

Website support


Wettelijke informatie en veilig winkelen

  • Hoe ziet de garantieverlening van PLAYMOBIL eruit?
    PLAYMOBIL hecht veel belang aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van zijn producten. Deze zoektocht naar kwaliteit en veiligheid begint reeds bij het ontwerpstadium. Onze producten beantwoorden aan zowel de Europese als de Amerikaanse speelgoed veiligheidsnormen, en worden in alle stadia van productie getest door een onafhankelijk instituut nl. LGA (Landesgewerbeanstalt). Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het zijn dat onze producten tekenen van slijtage vertonen. Wij kunnen geen absolute duurzaamheid garanderen aangezien de duurzaamheid ook afhangt van een aantal externe factoren (slijtage tijdens het spelen, bewaring). Wij bieden op al onze producten 2 jaar garantie, daterend van de dag van aankoop of levering. De garantie omvat de gratis vervanging of herstelling van het defecte onderdeel, mits voorlegging van het aankoopbewijs. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Herroepingsrecht, wat betekent dit?
    Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen n�e dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zul je de ongeopende artikelen compleet met alle bijbehorende accessoires en instructies moeten verzenden naar het door ons opgegeven adres. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Gelieve deze zending te vergezellen van het herroepingsformulier dat je hier kunt terugvinden. Dit laat ons toe om jouw retourzending makkelijker en sneller te behandelen. Zodra wij jouw retourzending ontvangen hebben zal het Customer Service team contact met je opnemen. Het reeds betaalde bedrag zullen wij uiterlijk 30 dagen na de ontbinding van de koop overmaken. De volledige informatie over het herroepingsrecht kun je terugvinden in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
  • Welke gegevens hebben jullie van mij?
    De gegevens die je zelf invult tijdens het bestellen, zoals naam, bezorgadres en e-mailadres. Die gegevens gebruiken we om jouw bestelling op het juiste moment en de juiste plek te bezorgen. Alle gegevens die je invult op onze shop worden bewaard in onze database. Deze is beveiligd met de modernste technieken. Wanneer je inlogt op het account kun je gemakkelijk inzien welke gegevens wij bewaren, zoals adres, bestelgeschiedenis en verlanglijstjes. Hier kun je ook de privacyvoorkeuren bekijken en aanpassen. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens? Bekijk dan ons privacybeleid.

Contact

  • Hoe kan ik contact met PLAYMOBIL opnemen?
    Het PLAYMOBIL Consumer Service Team staat voor je klaar. Je kunt hen jouw vragen en opmerkingen voorleggen via het contactformulier. Ook voor alle vragen over garantie, onderdelen, bouwplannen assortiment en jouw bestelling kun je contact opnemen met onze Customer Service. Vragen, opmerkingen of voorstellen i.v.m. onze internetpagina’s of onze PLAYMOBIL Online Shop kun je kwijt aan onze Webmaster.