Bestellen
- Hoe kan ik bestellen?Kies het artikel dat je wenst te bestellen in de Online-shop en klik op de knop ‘in het winkelwagentje’ om dit in jouw winkelmandje te leggen. Klik op ‘Bekijk winkelwagentje’ om de inhoud van de bestelling te zien en eventueel veranderingen aan te brengen. Je kunt een artikel verwijderen door op het kruisje naast het item te klikken. Wanneer je tevreden bent met de bestelling klik dan op ‘Kassa’ om door te gaan naar naar afrekenen en verzenden en zo jouw bestelling af te ronden. Hierna kun je je registreren om een account aan te maken om al je gegevens te bewaren, of de order vervolgen als gast zonder een account aan te maken. Je kunt kiezen om het pakket op een ander adres af te laten leveren dan het factuuradres, dit kun je aanpassen in de rubriek ‘Verzendadres’ (stap 1).
- Kan ik nog iets toevoegen of veranderen aan mijn zojuist geplaatste bestelling?Zodra je jouw online bestelling doorstuurt wordt deze overgedragen aan ons verzendsysteem. Eenmaal in het verzendsysteem kunnen er helaas geen veranderingen doorgevoerd worden aan de bestelling. Daarom krijg je alvorens de bestelling te valideren, nogmaals de inhoud van de bestelling te zien. Dit geeft jou de kans om eventueel items weg te laten of toe te voegen.
- Mijn artikel is momenteel niet beschikbaar in de Online-shop, wat nu?Het kan zijn dat jouw geselecteerde artikel nog niet op de markt is of momenteel in productie is. Wil je op de hoogte gehouden worden van de beschikbaarheid van dit product, klik dan op ‘Herinnering toevoegen’. Je ontvangt dan automatisch een mail zodra het item besteld kan worden. Wanneer je je geregistreerd hebt, kun je ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Productherinnering’ informatie terugvinden. Als een artikel nog niet op de markt is, heb je soms ook de mogelijkheid om een pre-order te plaatsen. Dan krijg je het product automatisch in huis na de releasedatum.
- Kan ik telefonisch bestellen?Het is helaas niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Via de online shop kun je snel en makkelijk jouw bestelling plaatsen.
- Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, is deze wel goed ontvangen?Nadat je de bestelling bevestigd hebt wordt een bevestigingse-mail verstuurd Het kan echter gebeuren dat er een typefout opgetreden is in jouw e-mailadres waardoor de mail niet verzonden kan worden. Controleer ook altijd de ongewenste mail in je mailbox, misschien is de mail hierin terecht gekomen. Het kan echter ook zijn dat er een fout opgetreden is tijdens het bestellen/betalen. Om zeker te zijn dat jouw bestelling goed geregistreerd is, kun je het beste even contact opnemen met onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van de shop.
- Kan ik mijn bestelling als cadeau laten inpakken?Helaas bieden wij geen geschenkverpakkingsservice aan.
- Ik wens Playmobil in grote hoeveelheden te bestellen, kan dat?Wij maken je er graag op attent dat de aankopen via onze online shop enkel bedoeld zijn voor privé-gebruik. Wens je als dealer Playmobil aan te kopen, geef dan een seintje aan onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via het contactformulier. Zij zullen jouw verzoek doorgeven aan ons Sales-team, welke spoedig contact met je zal opnemen.
- Ik heb een factuur ontvangen zonder bedragen erop, hoe kan dit?Indien je ervoor kiest om jouw bestelling te laten leveren op een ander adres dan het facturatieadres, dan wordt er met deze zending een pakbon meegestuurd. Op de pakbon is geen prijsindicatie terug te vinden. De factuur, met prijzen, wordt naderhand verstuurd naar het aangegeven facturatieadres.
- Wat moet ik doen indien er schade aan mijn pakket is bij ontvangst?Mocht jouw pakket, ondanks de zorg die eraan besteed werd, bij levering beschadigd zijn, dan kun je deze weigeren in ontvangst te nemen. Indien je de schade ná ontvangst vaststelt, dan verzoeken wij je dit binnen 24 uur te melden aan onze consumentenafdeling die je kunt bereiken via het contactformulier.Bewaar alle artikelen als ook de omdoos tot je een reactie hebt ontvangen ter oplossing. Als je meteen een foto van de beschadigde items en omdoos meestuurt zorgt dit voor een snellere afhandeling.
- Ik woon niet in Nederland, kan ik dan bij jullie bestellen?Helaas kan je enkel via onze Nederlandse online shop bestellen indien je woonachtig bent in Nederland. Via de startpagina van onze internationale website www.playmobil.com, kun je het land selecteren waarin je woonachtig bent om een bestelling door te geven via de lokale PLAYMOBIL shop.
- Kan ik aan mijn bestelling van onderdelen nog andere artikelen toevoegen?Alle aangeboden producten uit onze online shop (Regulier assortiment, Playmobil Plus, Licentieartikelen, Bundels en Onderdelen) kunnen gecombineerd worden tot één bestelling in het winkelwagentje. Gelieve er wel rekening mee te houden dat de langste levertermijn wordt overgenomen om de order compleet te versturen.
- Ik mis onderdelen in mijn nieuwe PLAYMOBIL set; hoe kan ik de missende onderdelen alsnog ontvangen?Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor het ontbrekende onderdeel in jouw recente aankoop. Op het einde van iedere assemblagelijn worden de dozen gewogen en bij de minste afwijking van het standaardgewicht worden de dozen uitgesorteerd. Dit maakt het bijna onmogelijk dat de dozen incompleet de productie verlaten. Neem contact op met onze Customer Service via ons contactformulier.Zorg wel dat deze klacht ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereikt. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Ik heb een defect onderdeel in mijn nieuwe PLAYMOBIL set; hoe kan ik een nieuw onderdeel krijgen?Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor het defecte onderdeel in jouw recente aankoop. PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken. Indien er in jouw aankoop toch een defect onderdeel, gelieve dan contact op te nemen met onze Customer Service via het contactformulier. Zorg wel dat jouw klacht ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereikt. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Ik ben een onderdeel verloren; kan ik een nieuw exemplaar bestellen?Met de Playmobil® Online Losse Onderdelen Service heb je de mogelijkheid om simpel en snel onderdelen bij te bestellen. Je kunt ofwel de benodigde onderdelen selecteren op de productpagina in onze PLAYMOBIL® Online Shop en deze in jouw winkelwagentje plaatsen; ofwel kun je gebruik maken van onze Losse Onderdelen-zoeker. Wanneer je gebruikmaakt van onze zoeker gelieve het 8-cijferig onderdeelnummer bij de hand te hebben, welke je terugvindt op het bouwplan. PLAYMOBIL kan onderdelen leveren van sets die niet ouder zijn dan 4-5 jaar. Het kan zijn dat oudere onderdelen nog kunnen geleverd worden, maar dat hangt af van de voorraad. Voor meer informatie hierover gelieve contact op te nemen met onze Customer Service via het contactformulier.
- Waarom zitten sommige referenties niet verpakt in de bekende blauwe doos?Als fabrikant van merkspeelgoed hechten wij veel waarde aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van onze producten. Speelgoed met een hoge speelwaarde en een goede prijs/kwaliteit verhouding aanbieden, is dan ook voor ons de hoogste prioriteit. Alle artikelen met de vermelding ‘verpakt in plastic zakje’ maken deel uit van het Playmobil Plus assortiment. Deze items zijn bedoeld om grote sets zoals bv. het prinsessenkasteel uit te breiden of aan te vullen tegen een zo laag mogelijke prijs. Hierbij houden wij ook rekening met de aanvragen/wensen van onze fans wereldwijd. Om snel in te kunnen spelen op die wensen en om de prijs laag te houden, hebben we ervoor gekozen om deze items niet te voorzien van de bekende blauwe verpakking.
Betalen
- Welke betaalwijze kan ik gebruiken in de Online Shop?Betaling in de Online Shop kan gebeuren via iDeal, Paypal, creditcard (American Express, Visa, Mastercard) of Google Pay. Wij maken gebruik van Ayden, zodat je betaling binnen een beveiligde omgeving plaatsvindt.
- Hoe werkt het betalen met iDeal?iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd, veilig, gemakkelijk en snel via het bij jou bekende internetbankierprogramma waar je alle relevante gegevens invult zoals de bank waar je jouw online-bankzaken regelt. Voor jou dus geen gedoe met het overnemen van ordernummers en bedragen. Vervolgens autoriseer je de betaling op de voor jou bekende manier - e.dentifier, Access Key, Tan-code, Random Reader of Digipas - van jouw bank. Daarna bevestigt jouw bank de betaling. Ten slotte verlaat je het internetbankierprogramma en keer je weer terug naar de PLAYMOBIL-website. De betaling van jouw aankoop is geregeld.
- Hoe werkt het betalen met creditcard (American Express, Visa, Mastercard)?Indien je ervoor kiest je bestelling te betalen met creditcard dien je tijdens het bestelproces jouw naam, creditcardnummer, de vervaldatum en de CVC-code (op de achterzijde van de kaart) in te vullen. Let erop dat je exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat (naam van de kaarthouder). De betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat je direct weet of deze al dan niet wordt goedgekeurd.
- Hoe werkt het betalen met PayPal?PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder jouw gegevens te delen. Koppel je bankrekening of creditcard aan jouw PayPal-account en betaal met een paar klikken. De service van Paypal is volledig gratis, er zijn dan ook geen meerkosten aan verbonden. De Quick Checkout button van PayPal in het winkelmandje leidt je direct naar jouw eigen PayPal omgeving waar je de betaling kunt afronden en de order naar het bij PayPal bekende adres gestuurd wordt.
- Hoe werkt het betalen met Google Pay?Google Pay is de snelle en eenvoudige manier om online te betalen zonder uw portemonnee. U hoeft alleen maar een bankkaart toe te voegen aan uw Google account op uw telefoon en de bestelling te bevestigen via uw telefoon. Google Pay is alleen beschikbaar voor Android toestellen.
Verzending & Retourneren
- Wat is de levertijd van mijn bestelling?PLAYMOBIL verzendt jouw bestelling uit de Online Shop met verschillende koeriersdiensten. Je hebt de keuze om jouw pakket op jouw huisadres of een ander adres af te laten leveren. Indien je het pakket op een ander adres wenst te ontvangen, vergeet dan zeker ook niet de naam te vermelden die op de brievenbus staat van dit adres. De koeriersdienst deelt zelf de bezorgroute in, wij hebben dan ook geen invloed op het tijdstip waarop jouw bestelling op het ontvangstadres wordt afgeleverd. De status van jouw verzending kun je checken via de Track&Trace-service. Na verzending van jouw bestelling ontvang je een verzendbevestiging van de koeriersdienst via jouw emailadres. Leveringen vinden plaats van maandag tot vrijdag, uitgezonderd op feestdagen. PLAYMOBIL doet haar uiterste best om bestellingen uit de reguliere Online Shop binnen 3-5 werkdagen te leveren, maar kijk voor de meest actuele levertermijn op de productdetailpagina of in het winkelmandje. Leveringen van bestellingen via onze Online Losse Onderdelen Service nemen iets meer tijd in beslag en worden, afhankelijk van de grootte van het pakket, thuisbezorgd door UPS of PostNL. PLAYMOBIL doet haar uiterste best om bestellingen van de Losse Onderdelen Service binnen 4-5 weken te leveren, maar kijk voor de meest actuele levertermijn op de productdetailpagina of in het winkelmandje. Om lange levertermijnen te vermijden, dienen wij over de juiste informatie te beschikken. Controleer daarom ook altijd de gegevens van het verzendadres, alvorens de bestelling te bevestigen.
- Wat zijn de verzendkosten?De verzend- en administratiekosten voor een bestelling uit de reguliere Online Shop bedragen 4,99€ voor thuislevering of 3.99€ voor levering op een UPS Access Point voor orders onder de 30 EURO. Orders voor reguliere sets met een waarde hoger dan 30 EURO worden gratis verzonden. Bij bestellingen uit de Online Losse Onderdelen Service zijn de verzend- en administratiekosten afhankelijk van het aankoopbedrag. Meer informatie hierover kun je terugvinden onder de rubriek ‘Online Losse Onderdelen Service’. Voor gecombineerde orders van reguliere items en losse onderdelen wordt een vergoeding van 5,75€ in rekening gebracht, ongeacht de waarde van deze order.
- Krijg ik informatie over de verzending van mijn pakket?Indien je bij het aanmaken van jouw account een emailadres opgegeven hebt, dan krijg je een informatiemail toegestuurd vanuit onze koerier zodra jouw pakket klaar staat voor transport. Deze infomail bevat o.a. het trackingnummer van de bestelling. Je kunt ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Bestelgeschiedenis’ alle informatie terugvinden over deze bestelling. Indien je hier klikt op ‘UPS-leveringinformatie tonen’ kun je de status van de zending bekijken.
- Kan ik mijn pakket volgen?Zodra je het trackingnummer ontvangen hebt per mail kun je jouw pakket volgen via de website van onze koerier.
- Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?Indien je jouw pakket op een ander adres dan het facturatieadres wenst te ontvangen dan is dit mogelijk. Gelieve tijdens het bestelproces bij ‘Stap 1 Verzenden’ het ontvangstadres in te vullen. Indien je dit laat leveren op jouw werkadres, vergeet dan niet de firmanaam op te geven. Houd er ook rekening mee dat het afleveradres zich in hetzelfde land moet bevinden als het facturatieadres.
- Biedt PLAYMOBIL ook een express levering aan?Wij bieden een standaard verzending aan via UPS binnen 3-5 werkdagen. Omwille van logistieke redenen kunnen wij helaas geen express levering aanbieden. Indien je op zeer korte termijn een PLAYMOBIL product nodig hebt, dan raden wij je aan om bij een lokaal PLAYMOBIL verkooppunt langs te gaan. Kijk op de Store locator voor het verkooppunt bij jou in de buurt.
- Ik was niet thuis toen de bezorgdienst langskwam, wat nu?De bezorgdienst zal, indien je niet thuis bent, het pakket ofwel deponeren bij de buren ofwel bij een servicepunt in de buurt. Hiervan krijg je bericht in de brievenbus. Je kunt het traject van de bestelling ook steeds zelf volgen via de ‘Bestelgeschiedenis’ van jouw account.
- Herroepingsrecht, wat betekent dit?Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen ná de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde (de vervoerder uitgezonderd), het product fysiek in bezit krijgt. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zul je de ongeopende artikelen compleet met alle bijbehorende accessoires en instructies moeten verzenden naar het door ons opgegeven adres. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor eigen rekening. Gelieve deze zending te vergezellen van het herroepingsformulier dat je hier kunt terugvinden. Hierdoor kunnen wij jouw retourzending makkelijker en sneller behandelen. Zodra wij jouw retourzending ontvangen hebben zal het Customer Service team contact met je opnemen. Het reeds betaalde bedrag zullen wij uiterlijk 30 dagen na de ontbinding van de koop overmaken. De volledige informatie over het herroepingsrecht kun je terugvinden in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
Playmobil producten en onderdelen - Algemeen
- Op welke schaal is PLAYMOBIL gemaakt?Onze basisfiguur is gemaakt op schaal 1:25, deze is 7,2 cm groot. Als referentie hebben wij een volwassen mens van 1.80m genomen. Alle andere PLAYMOBIL elementen (gebouwen, accessoires, e.d.) zijn rond deze figuur gemaakt, maar om het spel te vergemakkelijken wordt deze schaal niet altijd gerespecteerd. Indien deze schaal voor al onze producten zou worden doorgetrokken zouden sommige elementen te klein zijn om op een fantsoenlijke wijze door een kind mee gespeeld te kunnen worden (bv. een cavia). Andere items vallen juist te groot uit (bv. een bouwkraan).
- Vanaf welke leeftijd kan mijn kind spelen met PLAYMOBIL?Op elke verpakking staat de doelgroep vermeld. Op basis van bepaalde criteria (aanwezigheid van kleine onderdelen, speelwijze, etc.) maakt ons ontwikkelingsteam uit of een item geschikt is voor de bepaalde leeftijdsgroep. Een speelgoedonderdeel waar een 2-3 jarig kind moeilijk mee kan spelen, levert alleen maar frustratie op. Natuurlijk is de evolutie van elk kind verschillend en moet de ouder ook zelf nagaan of iets geschikt is voor haar/zijn kind.
- Kan ik mijn PLAYMOBIL reinigen?Wij raden je aan om de kunststof PLAYMOBIL onderdelen met de hand te wassen met lauw water en een mild afwasmiddel. Spoel goed na en laat de delen drogen. Het gebruik van de vaatwas- of wasmachine om PLAYMOBIL speelgoed te reinigen is afgeraden, alsook het laten drogen in de oven of magnetron. Plastic onderdelen met stickers erop mogen enkel gereinigd worden met een vochtige doek. Onderdelen van stof kunnen enkel afgeveegd worden met een droge doek. Electrische onderdelen zoals motoren, batterijhouders, electrische bedrading kunnen enkel gereinigd worden met een droge doek.
- Waarom verandert ons assortiment regelmatig?PLAYMOBIL probeert continu een gevarieerd aanbod te brengen. Om dit te realiseren voegen we regelmatig nieuwe super leuke items toe, terwijl er andere uit het assortiment verdwijnen. Wij proberen om zo een gevarieerd aanbod van thema’s en producten aan te bieden waarin voor iedereen wat leuks te vinden is.
- Welke nieuwe thema’s komen eraan? Op de speelgoedbeurs in Nürnberg (Duitsland) worden in het voorjaar de nieuwe thema’s van het lopende jaar voorgesteld. Dit gaat gepaard met het verschijnen van onze nieuwe catalogus. Ook brengen wij in het najaar een nieuwe catalogus vol leuke dingen uit. Deze catalogi kun je downloaden via de link in de footer op deze shop
- Kan ik gebroken onderdelen lijmen? Welke lijm kan ik gebruiken?Ons speelgoed is ontworpen volgens het typische opbouwprincipe. De speelwaarde van PLAYMOBIL is o.a. gebaseerd op het kunnen op- en afbouwen van onze items. Om deze reden en ook omdat kinderen in contact kunnen komen met lijm, raden wij af om de elementen te lijmen. We kunnen om deze redenen dus geen advies geven over welke lijm te gebruiken. Wist je dat PLAYMOBIL een garantie verleent van 2 jaar op zijn producten, mits het aankoopbewijs overhandigd kan worden? Je kunt dus een vervangstuk aanvragen via de Dienst na Verkoop. Indien de garantieperiode afgelopen is, kun je nog steeds een vervangstuk aanvragen, maar dan tegen betaling. Je kunt de Dienst na Verkoop bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Waar vind ik prijzen van vervangonderdelen?Van de meest gevraagde reserve-onderdelen kun je de prijzen terugvinden via de rubriek ‘Vind onderdelen’, je kunt deze dan onmiddellijk aan jouw winkelwagentje toevoegen. Om losse onderdelen op te zoeken heb je uiteraard het referentienummer nodig, deze 8-cijferige onderdeelnummers kun je terugvinden op het bouwplan. Indien je het bouwplan niet bij de hand hebt om de onderdeelnummers op te zoeken, raden wij aan om even een kijkje te nemen onder de rubriek ‘Bouwplannen’. Veel van onze montagehandleidingen zijn hier namelijk gratis te downloaden.
- Mijn PLAYMOBIL onderdelen zijn verkleurd; hoe is dit mogelijk?Het kan gebeuren dat de PLAYMOBIL onderdelen verkleuren, dit is te wijten aan een onaangepaste bewaring. Blootstelling aan UV licht kan de kleur van de stukjes beïnvloeden, bv. witte onderdelen kunnen geel uitslaan. Wanneer de stukjes verkleurd zijn bestaat er helaas geen enkele mogelijkheid om de originele kleur terug te krijgen.
- Hoe weet ik dat mijn voertuig uitgebreid kan worden met een RC afstandsbediening?Zowel in onze catalogi als op de verpakking staat vermeld of een voertuig kan worden uitgebreid met een afstandsbediening. Op onderstaande microsite vind je een overzicht van de recente voertuigen die gecombineerd kunnen worden met een RC afstandsbediening, je kunt hier ook de bouwplannen downloaden - https://rc-modul.playmobil.com.
- Waar kan ik de grote PLAYMOBIL figuren aankopen?Tijdens de PLAYMOBIL Roadshows en evenementen in de winkels worden er bijna levensgrote poppen tentoongesteld. Deze figuren en dieren worden speciaal gemaakt voor deze evenementen en zijn helaas niet te koop.
- Waar kan ik informatie vinden over de PLAYMOBIL FunParks?PLAYMOBIL beschikt over een aantal attractieparken verspreid over de hele wereld. In de PLAYMOBIL FunParks kunnen de kinderen zich uitleven in reusachtige PLAYMOBIL decors. Ze kunnen in de huid kruipen van piraten en ridders, ... en zo grootse avonturen beleven. De kinderen worden aangemoedigd om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en zich te amuseren. Je kunt meer informatie over onze PLAYMOBIL FunParks terugvinden onder de rubriek 'Info / Bedrijfsinformatie' in de footer van de shop.
Playmobil producten en onderdelen - Specifiek
- Kunnen alle vaartuigen uitgebreid worden met de RC onderwatermotor 7350?De RC onderwatermotor past niet op alle boten. Op onderstaande microsite vind je een overzicht van de recente vaartuigen die gecombineerd kunnen worden met de RC onderwatermotor, je kunt hier zelfs de bouwplannen downloaden. https://rc-modul.playmobil.com.
- Kan ik meerdere boten, uitgerust met de RC-onderwatermotor, tegelijkertijd laten varen?Om het varen met meerdere RC-gestuurde boten mogelijk te maken, moet men stuk voor stuk elke onderwatermotor koppelen aan zijn afstandsbediening volgens de instructies van pg 8. Dit maakt het mogelijk om een regatta te organiseren met je vrienden.
- Kan ik meerdere voertuigen, uitgerust met de RC-module 6914, tegelijkertijd laten rijden?Om het rijden met meerdere RC-gestuurde voertuigen mogelijk te maken, moet men stuk voor stuk elke motor koppelen aan zijn afstandsbediening volgens de instructies van pg 8. Nu kun je racen met je vrienden.
- Mijn RC afstandsbediening reageert niet meer, wat nu?PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder een uitzondering. Indien jouw RC afstandsbediening niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen: Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten schoon zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier. Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het plaatsen van de batterijen op de polariteit (+/-). Zowel de motor als de afstandsbediening bevatten een kwartsmodule, deze module bepaalt de frequentie waarop motor en afstandsbediening zijn afgestemd. De frequentie van de kwartsmodule is herkenbaar door een kleurcode, zorg ervoor dat beide delen van de RC dezelfde kleur kwartsmodule bevatten. Controleer misschien ook even de bedrading en kijk na of de stekkers goed aangedrukt zijn. Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. Je kunt hen bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Mijn IR besturing reageert niet meer, wat nu?PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder een uitzondering. Indien jouw IR besturing niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen: Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten schoon zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier. Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het plaatsen van de batterijen op de polariteit (+/-). Bekijk even of de motor en afstandsbediening gesynchroniseerd zijn. Heb je de energiemodule met energiesteen goed geplaatst in het voertuig? Na 5 minuten gaat het IR-voertuig over in de standby-modus (energiemodule knippert niet meer). Om deze weer rijklaar te maken, moet opnieuw een energiemodule met energiesteen erin worden geplaatst. Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. Je kunt hen bereiken via het contactformulier. De volledige garantievoorwaarden vindt je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- De wielen van mijn IR bestuurde auto blokkeren; kan ik dit verhelpen?De beveiliging tegen overbelasting van de besturing is in werking gesteld. Beweeg de vooras heen en weer totdat deze vastklikt.
- Mijn onderwatermotor vaart achteruit, wat doe ik verkeerd?Heel waarschijnlijk zijn de batterijen verkeerd geplaatst. Let bij het plaatsen van de batterijen op de juiste polariteit (+/-).
- Mijn RC-auto rijdt achterwaarts i.p.v. voorwaarts, en naar links i.p.v. naar rechts. Hoe kan dit?Misschien is de omkeerschakelaar nr. 6 of 7 niet goed ingesteld. Gelieve gebruik te maken van de 2 kleine schakelaars die zich bovenop de smalste zijde van de zender bevinden, om de RC-auto juist af te stellen. Je kunt ook het bouwplan hierover consulteren.
- Ik heb moeilijkheden bij het gebruik van de RC-onderwatermotor 5536, kunnen jullie mij helpen?Misschien kunnen deze nuttige tips jou helpen bij het gebruik van de onderwatermotor. Begin van het spel: Bevestig het batterijvak met de batterijen onderaan de motor. Plaats de afstandsbediening met de uitsparing 6 (zie bouwplan) haaks óp de onderwatermotor. Hou de afstandsbediening knop 2 (zie bouwplan) ingedrukt tot wanneer de LED’s 3, 4 en 5 (zie bouwplan) oplichten, dit kan enkele seconden in beslag nemen. LED 3 en 4 lichten groen op, LED 5 licht rood op. Stem nu de afstandsbediening af op de onderwatermotor door de koppel-toets 7 (zie bouwplan) een aantal seconden in te drukken totdat LED 5 groen wordt, dit kan enkele seconden in beslag nemen. De onderwatermotor kan nu onderaan de boot gemonteerd worden. Einde van het spel: Gelieve de afstandsbediening uit te schakelen en het batterijvak los te koppelen van de motor, dit om de stroomtoevoer te onderbreken en zo te vermijden dat de batterijen leeglopen. Voor verdere instructies kun je het bouwplan consulteren.
Website support
- Hoe kan ik registreren voor een klantaccount?Click op de startpagina van de shop op Mijn PLAYMOBIL en 'Klantaccount aanmaken' en vul jouw basisgegevens in. Hierna kun je direct bestellen.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten; wat nu?Indien je jouw wachtwoord niet meer herinnert en hulp nodig hebt, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, je wordt dan doorgeschakeld naar onze Wachtwoord-assistent. Gelieve jouw e-mail/aanmeldinformatie op te geven, je ontvangt een bericht per mail om jouw gegevens opnieuw in te stellen. Indien je jouw e-mail/aanmeldinformatie niet meer weet, gelieve contact op te nemen met onze Webmaster via hett contactformulier.
- Ik ben mijn e-mail/aanmeldinformatie vergeten; wat te doen?Indien je jouw e-mail/aanmeldinformatie vergeten bent, gelieve contact op te nemen met onze Webmaster via het contactformulier.
- Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?Indien je jouw wachtwoord wenst te veranderen dan kan dit. Gelieve hiervoor in jouw account te klikken op ‘Mijn Account’ en klik dan ‘Accountinformatie’ aan. Hier kun je jouw wachtwoord veranderen. Er wordt een bericht naar jouw e-mailadres gestuurd i.v.m. de update.
- Ik wil mijn naam/adres veranderen in mijn account; kan dit?Je kunt dit zelf aanpassen in jouw account. Klik in ‘Mijn Account’ op de rubriek ‘Adressenlijst’, alle eerder gebruikte adressen zijn nu zichtbaar. Je kunt de adressen verwijderen, aanpassen of als hoofdadres aanklikken.
- Tijdens het registreren krijg ik de melding dat mijn gegevens al bekend zijn, hoe kan dat?Jouw gegevens of e-mailadres zijn al eens eerder gebruikt voor een aanmelding op deze shop. Je hoeft dus niet meer te registreren, maar kunt meteen inloggen met de eerder gebruikte gegevens. Ben je jouw gegevens vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’
- Ik heb problemen om de website te bekijken en/of een bestelling te plaatsen. Wat nu?Om optimaal gebruik te maken van onze online shop moet je de cookies toelaten in de browser. Instructies hieromtrent kunnen wij helaas niet meegeven aangezien dit afhangt van provider tot provider. Aarzel niet om jouw internet provider hierover te contacteren. Bij problemen met inloggen of andere functies, is het handig om af en toe de cookies te wissen. Instructies hieromtrent kunnen wij helaas niet meegeven aangezien dit afhangt van provider tot provider. Aarzel niet om jouw internet provider hierover te contacteren. Heb je alle verplichte velden ingevuld? Playmobil gebruikt één van de meest betrouwbare beveiligingssystemen op internet: SSL (Secure Socket Layers). Indien je een oudere browser gebruikt, is het onmogelijk om verbinding te maken met de server. Wij raden je dan ook aan om de meest recente versie van de browser te installeren. De betaling dient te geschieden binnen een bepaalde termijn, nadat je de bestelling bevestigd hebt in onze Playmobil online shop. Bij het overschrijden van deze tijdspanne, wordt de bestelling niet onthouden. Tijdens de betaling mag je in geen geval op de Terug-knop van de browser klikken, want dan verlaat je het bestelvenster.
- Ik wens mijn account te verwijderen, kan dit?Via ‘Mijn Account’ kun je in de rubriek ‘Account verwijderen’ zelf jouw account beheren.
Wettelijke informatie en veilig winkelen
- Hoe ziet de garantieverlening van PLAYMOBIL eruit?PLAYMOBIL hecht veel belang aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van zijn producten. Deze zoektocht naar kwaliteit en veiligheid begint reeds bij het ontwerpstadium. Onze producten voldoen zowel aan de Europese als de Amerikaanse speelgoed veiligheidsnormen, en worden in alle stadia van productie getest door een onafhankelijk instituut nl. LGA (Landesgewerbeanstalt). Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het zijn dat onze producten tekenen van slijtage vertonen. Wij kunnen geen absolute duurzaamheid garanderen aangezien de duurzaamheid ook afhangt van een aantal externe factoren (slijtage tijdens het spelen, bewaring). Wij bieden op al onze producten 2 jaar garantie, daterend van de dag van aankoop of levering. De garantie omvat de gratis vervanging of het herstel van het defecte onderdeel, mits het aankoopbewijs overhandigd kan worden. De volledige garantievoorwaarden vind je terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Herroepingsrecht, wat betekent dit?Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen ná de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde (de vervoerder uitgezonderd), het product fysiek in bezit krijgt. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zul je de ongeopende artikelen compleet met alle bijbehorende accessoires en instructies moeten verzenden naar het door ons opgegeven adres. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor eigen rekening. Gelieve deze zending te vergezellen van het herroepingsformulier dat je hier kunt terugvinden. Hierdoor kunnen wij jouw retourzending makkelijker en sneller behandelen. Zodra wij jouw retourzending ontvangen hebben zal het Customer Service team contact met je opnemen. Het reeds betaalde bedrag zullen wij uiterlijk 30 dagen na de ontbinding van de koop overmaken. De volledige informatie over het herroepingsrecht kun je terugvinden in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.
- Welke gegevens hebben jullie van mij?De gegevens die je zelf invult tijdens het bestellen, zoals naam, bezorgadres en e-mailadres. Die gegevens gebruiken we om jouw bestelling op het juiste moment en de juiste plek te bezorgen. Alle gegevens die je invult op onze shop worden bewaard in onze database. Deze is beveiligd met de modernste technieken. Wanneer je inlogt op het account kun je gemakkelijk inzien welke gegevens wij bewaren, zoals adres, bestelgeschiedenis en verlanglijstjes. Hier kun je ook de privacyvoorkeuren bekijken en aanpassen. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens? Bekijk dan ons privacybeleid.
Contact
- Hoe kan ik contact met PLAYMOBIL opnemen?Het PLAYMOBIL Consumer Service Team staat voor je klaar. Je kunt hen jouw vragen en opmerkingen voorleggen via het contactformulier. Ook voor alle vragen over garantie, onderdelen, bouwplannen assortiment en jouw bestelling kun je contact opnemen met onze Customer Service. Vragen, opmerkingen of voorstellen i.v.m. onze internetpagina’s of onze PLAYMOBIL Online Shop kun je kwijt aan onze Webmaster.